چگونه صفحات اینترنتی در فایرفاکس را به PDF تبدیل کنیم؟
تخصصی سخت افزارونرم افزار کامپیوتر


افزونه های فراوانی برای تبدیل صفحات اینترنتی به PDF در فایرفاکس وجود دارد ولی اگر بخواهیم چندین صفحه و یا کلیه بوک مارک هایتان را همزمان تبدیل به PDF کنید ، مطمئنا Print pages to Pdf بهترین گزینه است! این افزونه قابلیت های تنظیم فراوانی دارد که از جمله می توان به تنظیم اندازه صفحات PDF ، حاشیه ها ، هدر و فوتر ، تنظیمات اولیه صفحه قبل از تبدیل و … اشاره نمود.



پس از نصب این افزونه با کلیک راست به روی صفحه مورد نظر و انتخاب گزینه Print pages to PDF با چهار گزینه روبرو خواهید داشت که عبارتند از Print active Tab ،Print active Tab (text) ، Print all Tabs و Print all Tabs (text) که همان طور که از نامشان پیداست به ترتیب برای ذخیره صفحات به شکل کامل ( متن و تصویر ) ، فقط ذخیره متن ، ذخیره همه ی تب ها وذدخیره کلیه تب ها به شکل متن می باشد.
بدین وسیله می توانید به هنگام وبگردی صفحاتی را که دوست دارید را با راست کلیک به روی آن و انتخاب گزینه Bookmark This Page آن ها را بوک مارک کرده و بعدا با استفاده از این افزونه همه آن ها را یک جا و همزمان تبدیل به PDF کنید.

چگونه صفحات اینترنتی در فایرفاکس را به PDF تبدیل کنیم؟

وقتی یکی از چهار گزینه ذکر شده در بالا را انتخاب کردید ، پنجره جدیدی باز می شود که نتایج و فرایند تبدیل را نشان می دهد. در این پنجره با گزینه هایی نظیر Properties ، Save ، Start و Clearدسترسی خواهید داشت. به محض به پایان رسیدن فرایند تبدیل صفحه ، PDf به طور اتوماتیک باز خواهد شد که شامل محتویات صفحه یا صفحات ذخیره شده می باشد.

چگونه صفحات اینترنتی در فایرفاکس را به PDF تبدیل کنیم؟

همان طور که در ابتدا اشاره شد این افزونه قابلیت تنظیم بالایی دارد به طوری که در قسمت Print Pages to Pdf Properties با چهار سربرگ General ، Pdf (global) ، Pdf (Webpage) و About روبرو هستیم و از بخش General می توان گزینه های Autom. Start ، Close Dialog و سایر گزینه ها را فعال یا غیر فعال کنید. شاید این سوال پیش آید که این فایل های PDF در کجا ذخیره می شوند؟! از قسمت Output Directory به سادگی می توان محل ذخیره کردن فایل ها را تعیین کرد.

چگونه صفحات اینترنتی در فایرفاکس را به PDF تبدیل کنیم؟

هم چنین همان طور که در شکل پایین هم پیداست می توان فرمت صفحه ها ، Portrait یا Landscape بودن صفحات ، واحد ها ، حاشیه ها و … را تعیین کرد.
در مجموع Print pages to Pdf را باید ابزاری کم حجم و جذاب دانست که برای تبدیل صفحات اینترنتی یا بوک مارک هایتان به PDF کاملا کاربردی است. این افزونه کمک می کند که در زمانتان صرفه جویی کنید و به خصوص برای کسانی که علاقمند به تهیه PDF از صفحات متعدد اینترنتی هستند بسیار مفید و سودمند خواهد بود

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط قاسم ابناوی |